Što se podrazumijeva pod pojmom tradicionalnih medija
Od početka oglašavanja postoje tradicionalni mediji. Tehnički, pojam bi se mogao pratiti sve do prvih hijeroglifa. Međutim, u današnjem kontekstu, pojam tradicionalni mediji odnosi se na bilo koji marketinški kanal koji je postojao prije interneta.
Tradicionalnim medijima tako se danas mogu smatrati: reklamni panoi i banneri, radio, televizija te novine i časopisi. Kada danas govorimo o tradicionalnim medijima, tada ih se najčešće spominje u usporedbi s digitalnim medijima i to u kontekstu marketinga.
Pandemijska pobjeda tradicionalnih medija
Kada uspoređujemo tradicionalne i digitalne medije tada se ne može zaobići činjenica da je potrošnja digitalnih medija nadmašila potrošnju tradicionalnih medija u prethodna dva desetljeća. Ipak, po gledanosti još nije nadmašila brojne oblike tradicionalnih medija. U stvarnosti, u tjednima koji su prethodili pandemiji COVID-19, tradicionalna televizija je i dalje bila bolja od internetske televizije na svim tržištima, dok je emitirani radio još uvijek nadmašivao streaming radio na velikoj većini tržišta.
Prema rezultatima istraživanja o korištenju medija tijekom pandemije COVID-19, starije generacije preferirale su tradicionalne medijske kanale kao što su TV i radio u odnosu na nekoliko digitalnih audio i video platformi kao što su Pandora, Spotify i Hulu.
Simultano korištenje
Brojni stručnjaci tvrde kako je konstatacija o tome da su digitalni mediji ugušili tradicionalne medije jednostavno lažna. Naime, ljudi danas konzumiraju informacije putem tradicionalnih i digitalnih kanala, a ne na račun jedni drugih.
Tako danas ljudi koriste društvene mreže dok gledaju televiziju, istražuju stvari dok kupuju, čitaju tiskane časopise, a zatim idu na internet kako bi pronašli više informacija. Ovakvo ponašanje na mreži i izvan mreže sugerira da su tradicionalni mediji još uvijek održiva opcija.
Korisnost tradicionalnih medija
Oglašavanje putem tradicionalnih medija, temeljeno na svom širokom dometu, ostaje jedna od najučinkovitijih tehnika za generiranje svijesti. Tradicionalno oglašavanje tako je nadmašilo komunikaciju društvenih medija i korisnika u smislu povećanja privlačenja novih kupaca, prepoznatljivosti robne marke i razmatranja robne marke.
Druga studija o reklamnim kampanjama pokazala je da su digitalni mediji imali najgoru prolaznost, sa stopom povlačenja od samo 30 %, dok su konvencionalni oblici medija kao što su televizija i radio imali najbolje rezultate, sa stopama povlačenja do 60 % za potrošačke artikle i usluge.
Najbolji prijatelj digitalnog marketinga su tradicionalni mediji
Tradicionalni i digitalni marketing nikada ne bi trebali biti u sukobu jedan s drugim. Kada obje vrste oglašavanja mogu funkcionirati zajedno, one su najučinkovitije. Kada kombinirate mrežne i fizičke kanale, imate učinak množenja koji povećava vaš doseg, prisjećanje i utjecaj. Razumijevanje ispravnog medijskog miksa za vaš brend je ključ.
Budući da ne postoji jedinstvena strategija za sve, tvrtke često koriste usluge profesionalnih marketinških agencija kako bi im pomogle duboko ući u istraživanje potrošača. Upravo zbog toga, tradicionalni mediji još uvijek nisu umrli te su vrlo korisni u brojnim aspektima života ljudi, ali i u smislu marketinške zarade i napredovanja.