Sraz generacija kroz dvije vrste medija
Kada govorimo o srazu generacija, on se uvijek najprije odnosi na drugačije uvjete života i mogućnosti koje su bile dostupne ljudima, no u kontekstu suvremenog života, ta razlika najčešće se očituje u različitom načinu primanja i dobivanja informacija kada prvenstveno govorimo o društvenim medijima i tradicionalnim medijima.
Podsjetimo, tradicionalnim medijima smatraju se plakati, banneri, radio, televizija te novine i časopisi, dok se modernim medijima smatraju društvene mreže, ali i digitalizirani oblici tradicionalnih medija. Odgovore na pitanje koje su to ključne razlike između društvenih mreža i tradicionalnih medija, donosim u nastavku.
Razlika u definiranju
Krenemo li od početka, glavna razlika između društvenih mreža i tradicionalnih medija krije se u njihovoj definiciji te u načinu na koji funkcioniraju. U tom smislu društvene mreže dopuštaju dvosmjerni kontakt, dok tradicionalni mediji dopuštaju samo jednosmjernu komunikaciju. Pojam mediji odnosi se tako na različite oblike masovne komunikacije. Bilo koja vrsta masovne komunikacije koja je bila dostupna prije pojave digitalnih medija naziva se tradicionalnim medijima. Novine, radio, časopisi i televizija primjeri su toga.
S druge strane, društvene mreže se odnose na aplikacije i web-stranice koje korisnicima omogućuju proizvodnju i dijeljenje sadržaja, kao i sudjelovanje u društvenim mrežama. To sve zajedno možemo nazvati društvenim medijima. Tradicionalni mediji, s druge strane, odnose se na bilo koju vrstu masovne komunikacije koja je postojala prije pojave digitalnih medija.
Popularni društveni mediji
Kada govorimo o društvenim medijima, njihova dvostrana komunikacija glavna je karakteristika, a najbolji primjeri iste su:
- YouTube
- Wikipedia
Broj korisnika na ovim društvenim medijima svakodnevno raste, a razlog tome je sve veći broj mogućnosti koje pružaju korisnicima. Također, način komunikacije korisnika na društvenim mrežama je u potpunosti nov i drugačiji jer se na njima može izraziti.
Nepredvidljivost i kontrola
Unatoč brojnim jedinstvenim značajkama i prednostima, društvene mreže se oslanjaju na internet pa tako nećete moći pristupiti nijednoj platformi za društveno umrežavanje ako vam se internetska veza prekine. Tradicionalni mediji, s druge strane, ne oslanjaju se na internet.
Na društvenim mrežama imate veću kontrolu nad porukom koju želite promovirati jer primjerice možete koristiti ciljanje publike ili odgoditi datum objave, dok to kod tradicionalnih medija nije moguće.
Mediji za svakoga
Iako se u smatra da je era tradicionalnih medija u potpunosti završila te da im slijedi propast, to ipak nije tako. Naime, tradicionalni mediji će uvijek imati svoju publiku te će svojim specifičnim sadržajima kao što su primjerice prijenosi velikih sportskih natjecanja, političkih ili društvenih događaja uvijek privlačiti publiku.
Društvene mreže i dalje će privlačiti mlađu publiku i one željne promocije sebe ili svojih proizvoda, one koje privlači zabava, opuštenost i neobuzdanost. No, čak i oni će, ponekada i istovremeno, koristiti i tradicionalne medije i društvene mreže za informiranje o važnim društvenim događajima.