Internet kao novi izvor informacija

0 Comments

Televizija je bez sumnje bila najvažniji izvor vijesti posljednjih nekoliko desetljeća, ipak, internet kao novi izvor vijesti, posljednjih je godina počeo sustizati pa čak i nadmašiti televiziju. Prema rezultatima istraživanja, 55 % odraslih sada prvi put pristupa vijestima putem interneta.

Osim toga, društveni mediji su ključni. Facebook je najpopularniji izvor vijesti za 62 % odraslih. Čak i ako još uvijek postoje tradicionalniji izvori vijesti poput novina i televizije, internet postaje sve popularniji kao izvor informacija.

Izvor vijesti i novosti

Kao jedan od glavnih razloga zbog čega je internet postao odličan izvor informacija brojnim korisnicima izdvaja se pristup aktualnim vijestima i događajima. Naime, popularizacijom interneta, velik broj novinarskih kuća, ali i televizija, počeo je svoje informacije, odnosno vijesti objavljivati i na svojim internetskim portalima ili na aplikacijama. Na ovaj način korisnici vrlo brzo, u realnom vremenu, dolaze do željenih informacija i aktualnosti. 

Prednost interneta kao izvora informacija u usporedbi s klasičnim, tiskanim medijima ili vijestima na televiziji i više je nego vidljiva – korisnici vijesti i informacije dobivaju u realnom vremenu, besplatno te gdje god požele jer im mogu pristupiti s pametnog telefona, laptopa, tableta pa čak i pametnog sata.

Potraga za preporukama i recenzijama

Rezultati istraživanja također su pokazali i da, osim vijestima i svakodnevnim informacijama, oko 55 % ljudi putem interneta barem povremeno primaju informacije o obližnjim restoranima, noćnim klubovima ili sličnim mjestima. Također, rezultati su pokazali i da su oni koji traže takve informacije uglavnom žene, u dobi od 18 do 39 godina, fakultetski obrazovane, koje žive u urbanom ili prigradskom području. Velikim dijelom zbog superiornosti tražilica nad drugim izvorima informacija za restorane, klubove ili barove, internet se pojavio kao najčešće korišteni izvor za ove podatke. Oko 21 % odraslih tvrdi da se za ove informacije oslanja na tražilice, a to se posebno odnosi na mlade ljude, bogate ljude, stanovnike urbanih i prigradskih područja, te ljude koji su se tek nedavno doselili u svoje sredine. 

Osim pretraživanja, oko 9 % odraslih koristi web-mjesta kao što su Yelp ili Trip Advisor koja su posebno namijenjena zabavnim sadržajima poput restorana. Još 2 % kaže da se oslanja na stranice društvenih mreža za ove informacije. Opet, mladi ljudi i oni koji žive u neruralnim regijama ističu se kao skloniji od starijih da se oslanjaju na ove internetske izvore. 

Pristup raznolikim informacijama

Kada je riječ o drugim vrstama informacija koje se ne odnose na preporuke i recenzije, rezultati istraživanja pokazuju da se 28 % odraslih oslanja na internet kako bi pronašli ove informacije, u usporedbi s 18 % koji preferiraju novine i novinske web stranice, 13 % koji preferiraju preporuke prijatelja i 5% koji preferiraju TV vijesti i web stranice. Još jednom, tražilice su glavna atrakcija. Nevjerojatnih 21 % odraslih kaže da koristi tražilice za pronalaženje ovih informacija, a to se posebno odnosi na osobe mlađe od 40 godina, osobe s fakultetskom diplomom ili nekim fakultetskim iskustvom, osobe koje su roditelji, osobe koje žive u urbanim i prigradskim područjima. 

Svi ovi rezultati potvrđuju da je internet platforma koja je izvrstan način za dobivanje raznih informacija, od vijesti, preko aktualnosti pa sve do preporuka restorana i kafića. A kako je iz godine u godinu dostupniji sve većem broju ljudi, taj trend će se zasigurno nastaviti i dalje.