Kakva nam je budućnost televizije

0 Comments

U posljednje vrijeme vrlo često se čuje pitanje „je li televizija umrla?“ pa ga je važno razmotriti. Samo neki od argumenata koji idu u prilogu tezi o umiranju televizije kao medija govore o tome kako televizija nema budućnost prvenstveno zbog pojave tzv. televizije na zahtjev, odnosno pojave raznih streaming platformi koje korisnicima omogućuju gledanje sadržaja koji oni hoće, kada hoće i gdje hoće. 

Idući argument odnosi se na to da se sve više sadržaja prebacuje na streaming platforme zbog čega na televiziji manjka dobrog sadržaja koji bi privukao gledatelje, a potom ih i zadržao. Kao posljednje navodi se to da naše iskustvo gledanja televizije više nije zajednička, društvena aktivnost kao što je nekad bila.

Prihvaćanje promjene tržišta

Pojedini pružatelji usluga kao što su  FX (sada pokreće svoje programe na Huluu i rebrendira u FX na Hulu), National Geographic (sada kreće kao dio Disney Plus ponude) i Turner primjeri su brendova koji su se učinkovito ponovno plasirali u novoj stvarnosti (sada dostupni kao dio pretplate na HBO Max). Sve su to bili nekadašnji brendovi koji su shvatili da se moraju prilagoditi promjenjivim tržišnim uvjetima i zahtjevima klijenata.

Ovi primjeri pokazuju da tradicionalne medijske tvrtke traže načine da postanu dio digitalnog ekosustava, umjesto da ga vide kao prijetnju.

Slamka spasa

Iako se čini kako je većina sadržaja prešla na streaming platforme te kako je pitanje vremena kada će televizija kao medij zaista umrijeti, tome nije baš tako. Naime, tradicionalna televizija nastavit će se oslanjati na izravne prijenose velikih sportskih događaja kako bi potaknula oglašavanje uživo. 

Emisije poput predsjedničkih debata ili drugih velikih vijesti zahtijevaju produkcijske sposobnosti koje su sada dostupne tradicionalnim i velikim televizijskim kućama pa će oni od ovakvih događaja uvijek imati prihode, najprije od sponzora. Naime, ovakvi događaji, bez obzira na uobičajene želje i preferencije korisnika, uvijek privlače velik broj gledatelja, bez obzira na to što oni inače sve željene sadržaje gledaju na streaming platformama.

Više mogućnosti za sve

Iako se televizija može osloniti na prihode i gledanost koju joj donose prijenosi velikih i važnih sportskih, političkih i društvenih događaja, činjenica je da njezina budućnost nije blistava.

Naime, rezultati brojnih istraživanja su pokazali da je ljudima potreban izvor informacija koji oni mogu prilagoditi svojim navikama te gledati sadržaje u skladu sa svojim gustim rasporedom. To bi značilo da gledaju svoje omiljene TV serije kad god požele, dok žongliraju sa sve više i više dužnosti u svom svakodnevnom životu. Nefleksibilan raspored mreže može biti primarna prepreka gledanju tradicionalne televizije jer internet jednostavno nudi dodatne mogućnosti. 

Osim samih gledatelja, problem s tradicionalnom televizijom imaju i oglašivači koji su sve više usredotočeni na podatke i adresiranje kako bi uštedjeli troškove, te stoga žele modele koji im uz najmanje ulaganje donose najveće prihode. Za razliku od emitiranja i kabelske televizije, streaming materijal pruža statistiku publike koju je relativno lako kvantificirati i procijeniti. Oglašivači mogu dobiti određene informacije o broju gledatelja i demografiji od pružatelja streaming sadržaja prema kojima kasnije mogu korigirati svoj pristup i način reklamiranja, dok to kod tradicionalne televizije nije slučaj.